alexcharis.reismee.nl

Grande Finale

Hi,


Alweer een blog!


Er is ook zoveel gebeurd in 2 dagen. Juul zijn zoektocht met Maggy en grote Olivier naar kippen is gelukt. De hele middag hebben ze Livingstone rond gefietst en uiteindelijk met de kippen bussinesman in een kantoor kunnen regelen dat ze de volgende dag 10 legkippen konden kopen. Wat een ervaring voor Juul!


En lieve Thomas, van jouw geld hebben we 4 legkippen gekocht! Ze heten Thomas, Ole, Julia en Noortje. Leuk he?


Gisteren overdag zijn we met de kinderen van de school naar de kippenhokken geweest. Ze kregen uitleg over waar welke kippen zaten en wat ze wel en wat ze niet moeten doen. 's Middags om 4 uur was er een grootse opening. Het hele dorp had zich verzameld en er werd gespeeched door de directeur van dream livingstone, een minister, een bestuurder van de provincie en door Alex!!!! En dat alles werd gefilmd voor tv. Ik voelde mij een beetje opgelaten door dit hele festijn. Maar voor de jongens was het wel heel gaaf om hun vader zo te zien tussen alle belangrijke mensen. Wat wel weer heel fijn was, was dat er door deze belangrijke mensen allerlei donaties werden gedaan. Kortom weer een indrukwekkende
middag.


Vandaag hebben we afscheid genomen op school. De andere twee families konden vandaag niet. Wel ongezellig, maar daarom hadden we de kindjes de laatste dag wel lekker voor onszelf. Ze waren heel rustig vandaag, dus het was een heerlijke dag. Als afscheid hadden we balonnen met een toetertje eraan. De teacher vroeg ons of we nog wilden vertellen dat we voor het laatst waren. Maar dat wilden we niet. Dat werd het zo beladen. We hebben lekker de balonnen uitgedeeld en toen klonk er een boel getoeter en gelach over de
farm. We zijn nog met de kindjes meegelopen. Het was echt super leuk. Een prachtig einde van een prachtige tijd met prachtige kinderen.


Hieronder nog een stukje van de jongens:


Julius:


Toen het vliegtuig landde op Livingstone airport zag ik direct de (hele grote) verschillen tussen Europese landen en Zambia. Dat werd alleen maar versterkt door het feit dat we waren overgestapt op Munchen een vliegveld met wel een miljoen gates...


De dag nadat we aan kwamen in Sunbird Guesthouse hebben we een rondleiding langs alle projecten gehad. Ik heb gekozen om eerst een week les te geven op de 'Malota School'. Ik vond het een hele mooie ervaring om les te geven, maar ik vond het vooral schokkend om te zien hoe de lesmethodes in elkaar zaten want eigenlijk hoort het natuurlijk niet dat ik (nauwelijks vijf jaar ouder) hun prima les kan geven.


Na deze week had ik zin in een andere uitdaging iets waarmee ik de handen uit te mouwen kon steken. Deze uitdaging vond ik op de 'Linda Blind Farm' waar ook Olivier en me moeder bezig waren met lesgeven aan de kleuterjes! Me vader, de andere twee gezinnen en ik hadden het idee om twee kippenhoken neer te zetten. Een mooi hok van steen voor de legkippen en een hok van gerecyclede materialen voor de Slachtkippen. Ik heb super hard gewerkt samen met Simon en de Lokalen om de hele fundering uit te graven en wat een
gevoel als dat klaar is!


Twee dagen voor het hok klaar was kregen Maggy, grote Olivier (jaja er zijn twee oliviers!) en ik om legkippen te kopen. Dus wij stapten op de fiets en na drie uur hadden we elke markt in Livingstone bezocht (dus als je nog een gids zoekt) maar helaas geen legkippen. We wilden de moed al opgeven en terug naar het Guesthouse maar toen opeens kwamen we een winkel met LEGKIPPEN tegen! helaas moest je die ver van te voren bestellen... maar wij hadden ze morgen bij de Grote opening al nodig! uiteindelijk mochten we met de 'Big Boss' spreken en na hem heeeel lief aangekeken te hebben kon hij het regelen.


De dag erna bij de grote opening was het geweldig om te zien dat de kippen rustig in ons zelf gemaakte hok rondscharrelden! Zelfs de provincie minister was aanwezig wauw! Nadat zij haar speech gedaan had was me vader aan de beurt met een speech die die zo uit zijn hoofd verzon maakte hij me heel trots. Ook werd de speech van de minister en me vader uit gezonden op de Lokale zender!


Ik vond het heel emotioneel om de dag erna afscheid te nemen van de Linda Farm. En heb hier echt genoten en een geweldige ervaring opgedaan het was mooi om te zien hoe blij de kinderen waren om ons te zien en dat ze luidkeels Mzungu (blanke) naar ons riepen. Ik ben super trots dat we dit gedaan hebben en wat we gepresteerd hebben. Bye Bye Livingstone !


Blog van Olivier volgt morgen



Doooooeeei

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active