alexcharis.reismee.nl

Nog 5 nachtjes........

Nog 5 nachtjes....ongelofelijk dat het nu toch echt gaat gebeuren. En wat zijn we druk met de laatste dingen. We zijn dan alex en charis. De kids hebben nergens "last" van. Olivier zit nog gewoon op school en is druk met zijn juffendag en andere leuke "eind schooljaar" dingen. Julius geniet al van zijn tweede week vakantie. En genieten is voor hem "chillen" met vrienden, logeren, laat naar bed, uitslapen, feestjes.....

Maar wat zijn we allemaal aan het regelen, waar zijn we druk mee? met ons druk maken? eigenlijk valt er weinig te regelen. 4 tassen vullen met niet al te veel kleding, prikken halen, inlezen.....tja het valt eigenlijk best mee allemaal. Waar we nog wel heel druk mee zijn is ons werk. Er moet nog zoveel afgerond en overgedragen worden. Want dat is toch wel een belangrijk puntje als je 6 weken (!) weg gaat.

6 weken, heerlijk met z'n 4- en. Hoe bijzonder is dat? We hebben er zo'n zin in. Eerst 3 weken gezins vrijwilligerswerk doen in Zambia en daarna nog 3 weken reizen door Namibiƫ en Botswana. En vooral de eerste 3 weken vinden we super spannend.

We hebben in ieder geval al veel lol beleefd met het inzamelen van geld. Met de jongens hebben we tijdens koninginnedag in ons dorp op de (mini) vrijmarkt gestaan. Met limonade, popcorn en een grabbelton. Echter ons 5e gezinslid heeft de grootste bijdrage geleverd. Met het spel "waar poept ons konijn" en de hulp van heel lieve dorps genoten hebben we een fijn bedrag opgehaald.

En zo tikken de laatste dagen, uren voorbij. We moeten ons maar snel de Afrikaanse mentaliteit aanmeten. Relax, het komt allemaal goed! En daar zijn we van overtuigd!!

Nog 5 lange nachten........